ویدیوی آموزشی گیتار کلاسیک

ویدیوهایی درباره‌ی تکنیک و  قطعات و تمرین‌های گیتار کلاسیک در این بخش قرار دارد. شما می‌توانید سوالاتتان را از طریق “ارتباط با سایت” مطرح کنید.
لینک یوتیوب و آپارات ویدیوها نیز رای دسترسی راحت‌تر در این بخش قرار داده شده است. برای دیدن تمامی ویدیوها می‌توانید به سایت‌های مذکور مراجعه کنید.

لینک سایت یوتیوب

لینک سایت آپارات
http://www.aparat.com/v/atmxN

مطالب مرتبط

8 دیدگاه‌

  1. وحید گفت:

    سلام استاد
    من یه مشکلی دارم تو نت خوانی!
    نت رو میبینم و میدونم کدوم سیم و فرت هست ولی وقتی میخام بزنم به اشتباه یه فرت دیگه یا سیم دیگه ای رو میزنم!
    و باید حتما به سیم ها نگاه کنم تا بتونم بزنم!
    تمرین خاصی هست که بتونم برای بهبود انجام بدم!؟

    مرسی

    • سلام. فدم اول این است که در تمرین‌های روزانه گام را بگنجانید و سعی کنید پس از اینکه به دستها نگاه کردید صداها را در حافظه داشته باشید و کم کم نگاه را بردارید. البته نگاه کردن به دست چپ اشکال بزرگی نیست اما اگر باعث شود که اعتماد به نفس شما حین نواختن کم شود باید اصلاح شود. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که مقابل آینه تمرین کنید و به جای نگاه مستقیم به دستتان، در آینه هم دست چپ و هم دست راست را ببینید و بعد از مدتی می‌توانید آینه را هم کنار بگذارید. راه دیگر آن است که بخشی از تمرین روزانه را به این کار اختصاص دهید: فرت‌هایی را تصادفی انتخاب کنید و بنوازید، در ابتدا نگاه کنید به فرت‌ها بعد نگاه را بردارید. یادتان باشد که نقاط ضعف را باید با تمرین برطرف کرد پس هر روز در تمرین زمانی را برای رفع این مشکل بگذارید. با تکرار و هدف این مشکل و بسیاری دیگر از مشکلات رفع خواهند شد.

  2. سورنا گفت:

    با سلام.شما با کدوم استادتون از همه بیشتر کار کردین؟ و اینکه به نظر شما گذراندن تئوری موسیقی و سلفژ برایه یک نوازنده گیتار لازمه؟

    • سلام. به نظر من فارغ از مدت زمان کار با یک معلم، آنچه عاید هنرجو می‌شود اهمیت دارد. یک معلم می‌تواند در یک مقطع بسیار مفید باشد اما در زمانی دیگر چندان کارا نباشد. در بیوگرافی من نام معلمان گیتاری که بر روند کارم موثر بوده‌اند امده و به همان‌ها بسنده شده اما معلمهای دیگر موسیقی‌ام در درسهای تئوری و سلفژ و هارمونی را لحاظ نکرده‌ام. تئوری موسیقی و سلفژ نه تنها در نوازندگی بلکه در فهم موسیقی مهمند و ضروری. وقتی صحبت از شنیدن لایه‌های مختلف صوتی یا برجسته کردن یا خواندن آنها می‌کنیم نیازمند حوزه‌هایی جز نوازندگی صرف هستیم. باید هرآنچه که به کار بیان بهتر و درک عمیقتر قطعه‌ای که می‌نوازیم می‌اید را مهم بدانیم و پی‌گیری کنیم.

  3. نادر قوره جیلی گفت:

    بسیار ممنون از سایت خوبتون جناب ولی پور
    .من دانشجوی سال آخر نوازندگی ساز ایرانی هستم.اما گیتار کلاسیک رو بسیار دوست دارم وچند ساله که ادامه میدم.به ساز ,, تنبور ,, که ساز خانوادگی ماست تقریبن تسلط دارم ودر چند جشنواره مقام اولو در تکنوازی کسب کردم , اما در گیتار اون حس پیوستگی و تسلط رو ندارم . لطفن کتابهایی در زمینه ی آموزش و قطعات که یک رپرتوآر رو برای من داشته باشه رو از مقدماتی و متوسطه و حرفه ای معرفی کنید .باتشکر

    • برای رشد در نوازندگی همانطور که می‌دانید تمرینهای تکنیکی در کنار انتخاب صحیح قطعات موثر است. اتودهایی از کارکاسی، فرناندو سور، لئو بروور و ویلالوبوس در دوره‌های مختلف نوازندگی می‌توانند راهگشا باشند اما باید توجه داشت که ضعف‌های مشخص هر نوازنده با برنامه‌ریزی صحیح و انتخاب دقیق تمرینات تکنیکی قابل برطرف شدن است و نمی‌توان در مورد همه یکسان توصیه کرد. کتاب pumping nylon نوشته‌ی اسکات تنانت که در بازار ایران هم یافت می‌شود می‌تواند به عنوان راهنمای تکنیکی مفید باشد. اما در مورد انتظاری که از «پیوستگی» و «تسلط» مد نظر شماست زمانی می‌توانم نظر بدهم که نواختن شما را ببینم و مشکلات را ببینم و بشنوم.

  4. کیان گفت:

    با سلام.اول از همه بابت سایتتون به خاطر استفاده از مطالب مفیدتون تشکر می کنم .میخواستم بدونم شما تدریس هم میکنین؟اگر تدریس میکنین کجا میتونم برایه اموزش کلاس بیام؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *