کوتاه درباره لورنزو میکلی؛ تکنواز گیتار کلاسیک

ترجمه بابک ولی‌پور

لورنزو میکلی (Lorenzo Micheli) متولد ۱۹۷۵ در ایتالیا است. لورنزو پس از کسب رتبه نخست در چند مسابقه معتبر  بین‌المللی گیتار (الساندرا و بنیاد گیتار آمریکا)، به نوازنده‌ای پرکار در عرصه اجرا تبدیل شد. او بیش از ۶۰۰ کنسرت در سراسر اروپا و در بیش از ۲۰۰ شهر آمریکا، کانادا، آفریقا، استرالیا و آمریکای لاتین برگزار کرده است. میکلی در این اجراها به عنوان تکنواز یا سولیست ارکستر بر صحنه حاضر شده است. از سال ۲۰۰۲ تحت عنوان “سولو دوئو” میکلی و متئو مِلا اجراهای مختلفی را در قالب دونوازی در سالن‌های سراسر دنیا مانند کارنگی هال و کنسرت‌هاس وین برگزار کردند. دونوازی آنها از سوی “واشنگتن پست” با عبارت “به شکل خارق‌العاده احساس برانگیز و وجدآمیز” مورد ستایش قرار گرفت.

کوتاه درباره لورنزو میکلی؛ تکنواز گیتار کلاسیک 1

بیش از ۲۰ سی‌دی با ناشرینی نظیر ناکسوس، استرادیواری، ساندست و آمادئوس با نوازندگی میکلی منتشر شده است. این مجموعه صوتی دربردارنده‌ی آثاری از دیونیسیو آگوئادو، کوارتت‌های فرانسوا د فوسا، سونات‌های فردیناند ریبِی، یک سی‌دی از موسیقی قرن هفدهم ایتالیا برای گیتار باروک، آرک‌لوت و تئورب، یک سی‌دی آریاها و کانتات‌های آلساندرو اسکارلاتی، کنسرتوهای گیتار لود و فوگ از ماریو کاستلنوو تدسکو، ۲ سی‌دی از موسیقی مجلسی مائورو چولیانی، تمامی آثار میگوئل لوبت، کنسرتوهای آنتونیو دی لویر برای دو گیتار، سه منتخب موسیقی برای دو گیتار و آلبومی با دیوید ناپفلر است. آخرین اثر ضبط شده میکلی “خزان روح” نام دارد که توسط کنتراستس منتشر شده است.

اجرای لورنزو میکلی از قطعه “Geppetto” ساخته فیورنزو کارپی (۱۹۹۷-۱۹۱۸)

 

لورنزو میکلی ویراستار و پژوهشگری پرکار است. او آثاری را در زمینه تکنوازی و موسیقی مجلسی برای گیتار منتشر کرده است که برای نمونه می‌توان از  آثار ماریو کاستلنوو تدسکو و فردیناند ریبی نام برد. او مسئول مجموعه موسیقی برای دو گیتار در انتشارات کانادایی “دوز” است.

لورنزو مقیم میلان در ایتالیاست، او در دانشگاه همین شهر به تحصیل ادبیات یونان و لاتین پرداخت. میکلی در دانشگاه لوگانو در کشور سوییس به تدریس موسیقی مشغول است و استاد مهمان برخی دانشگاه‌ها همچون کولورادو و سویا است.

 

منبع: www.lorenzomicheli.com

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. پریا الستی گفت:

    سلام. خیلی ممنون از تمام مطالب خوبتون. مدت ها بود دنبال منبعی برای اطلاع از آهنگ ساز ها و نوازنده های گیتار کلاسیک بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *