پیشنهاد مطالعه کتاب کودک

معرفی کتاب “سگی که کتاب‌ها را دوست داشت”

بابک ولی‌پور

شاید باور نکنید اما من گاهی از بعضی بچه‌ها می‌شنوم که می‌گویند هیچ علاقه‌ای به مطالعه  کتاب‌های غیردرسی ندارند. یعنی فقط کتاب‌هایی که مجبورند بخوانند را می‌خوانند و اصلا سراغ دنیای اسرارآمیز کتاب‌های داستانی و شعر و فکری و غیره نمی‌روند.

می‌خواهم به شما سگی را معرفی کنم که کتاب‌ها و مطالعه را دوست داشت. به همین خاطر یک کتاب فروشی تاسیس کرد و شد فروشندۀ کتاب. او مشتری چندانی نداشت اما ناامید نشد. شروع به مطالعه کرد و درباۀ چیزهای مختلف خواند. وقتی کتاب می‌خواند اصلا احساس تنهایی نمی‌کرد و ناراحتِ این نبود که کسی برای خرید کتاب به مغازه‌اش نمی‌رود. می‌پرسید آخر ماجرا چه شد؟ کسی برای خرید کتاب رفت؟

خودتان بروید سراغ کتاب “سگی که کتاب‌ها را دوست داشت” و ببینید که ماجرای این سگ کتاب دوست چه شد. یک روز یکی از بچه‌ها که درباره این کتاب برایش صحبت می‌کردم گفت “مگه میشه یه سگ کتاب بخونه؟” گفتم: “بله، توی کتاب هرچیزی میشه.”

سگ داستان ما را مطالعه از تنهایی نجات داد. او با خواندن هر داستان خودش را میان کلی ماجرا و موجودهای عجیب و غریب احساس کرد. من و شما هم اگر وقت‌هایی که تنها هستیم سراغ کتاب‌ها برویم هم سرگرم می‌شویم و هم چیزهای مختلف یاد می‌گیریم.

کتاب “سگی که کتاب‌ها را دوست داشت” پر از تصاویر قشنگ و رنگارنگ است. سگ قصۀ ما با اینکه تنهاست اما در فکرش هر چیزی که در کتاب می‌خواند را تصور می‌کند. همین خیالات باعث شد که دورش کلی شلوغ بشود. اگر صفحه‌های کتاب را ببینید متوجه منظورم می‌شوید. اگر یک روز به کتابفروشی این سگ رفتید، یادتان باشد که او آنقدر کتاب خوانده که می‌داند چه کتابهای خوبی را به شما پیشنهاد بدهد. در زمینه انتخاب کتاب‌های کودک خوب از او راهنمایی بگیرید.

سگی که کتاب‌ها را دوست داشت

نویسنده و تصویرگر: لوئیس ییتس

مترجم: پیام ابراهیمی

نشر چکه

تعداد صفحه:۳۶

برای دبستانی‌ها

پیشنهاد مطالعه کتاب کودک 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *