دربارۀ کتاب “از قلب نواختن”

هریک از ما وقتی سراغ نواختن یک ساز می‌رویم، دوست داریم چیزی از درون خود را در موسیقی جاری کنیم. فرقی ندارد، ابتدای راه نوازندگی باشیم یا سالها تمرین کرده باشیم، “از قلب نواختن” را نباید از یاد ببریم.

کتاب “از قلب نواختن” ، قصۀ پسری به نام راج است.  راج مانند بسیاری از کودکان هم سنش به موسیقی علاقه دارد. او از روی کنجکاوی سراغ پیانویی که در خانه دارند می‌رود و جهانی تازه را کشف می‌کند. فضای خانه با آنچه او می‌نوازد تغییر می‌کند.

راج با راهنمایی معلمش قطعات مختلف را با پیانو اجرا می‌کند. اما چیزی درست پیش نمی‌رود…. مسیر نوازندگی راج فراز و نشیب هایی را طی می‌کند. در نهایت اتفاقی غیر منتظره نگرش و احساس او را به موسیقی تغییر می‌دهد.

مطالعه کتاب “از قلب نواختن” وقت زیادی از ما نمی‌گیرد اما می‌تواند ما را درگیر یکی از مسائل مهم در موسیقی و هنر بکند. بیایید از خود بپرسیم که موسیقی وهنر را برای چه می‌خواهیم؟ چرا به کلاس موسیقی می‌رویم؟این کتاب برای کودکان نوشته شده اما همه در سنین مختلف می‌توانند با آن همراه شوند و با آن فکر کنند. ماجرای راج می‌تواند به ما در انتخاب مسیر نوازندگی و یادگیری موسیقی کمک کند.

” از قلب نواختن” داستانی لطیف و تامل برانگیز است که با تصاویری زیبا ترکیب شده. چقدر قوانین را در هنر جدی بگیریم؟ خلاقیت در موسیقی چطور آشکار می‌شود؟ کتاب را بخوانید و درباره‌اش فکر کنید و با یکدیگر گفتگو کنید.

نام کتاب: از قلب نواختن

نویسنده و تصویرگر: پیتر رینولدز

مترجمان: بابک ولی‌پور و فرزانه شهرتاش

نشر شهرتاش

۳۲ صفحه رنگی

چاپ اول ۱۳۹۸

قیمت ۲۰ هزار تومان

کتاب از قلب نواختن
کتاب از قلب نواختن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *