مجموعه آموزشی نوازندگی گیتار (متد آکسفورد)

“لذت نواختن گیتار” عنوان مجموعه‌ای 5 جلدی است که اصول نوازندگی گیتار با انگشتان را از سطح مقدماتی آموزش می‌دهد. نویسنده این کتاب‌ها، دبی کرکنل، به شیوه‌ای خلاقانه علاوه بر آموزش نت‌خوانی و تکنیک‌های مربوط به نوازندگی گیتار، قطعات و ملودی‌های مشهور را در این مجموعه گنجانده است.
مجموعه گیتار آکسفورد، شامل تکنوازی و انواع هم‌نوازی‌هاست. در کتاب‌ها اول و دوم، اطلاعات اصلی مربوط به نوازندگی گیتار و شناخت از دسته گیتار با تمرین‌های مختلف آموزش داده شده است. همچنین ایده‌هایی برای بداهه‌نوازی، تمرین‌های شنوایی، آهنگسازی و هم‌نوازی در جای جای آن دیده می‌شود.

 

کتاب اول آموزش گیتار آکسفورد

کتاب اول آموزش گیتار آکسفورد

 

پیش از انتشار این مجموعه با ترجمه بابک ولی‌پور و همت نشر گیسا ترجمه‌هایی از جلدهای اول و دوم متد گیتار آکسفورد در بازار نشر ایران عرضه شده بود، اما برای اولین بار است که سه جلد دیگر که مختص تکنوازی، دونوازی و بازی‌های گروهی موسیقایی است منتشر می‌شوند. اگر هنرجویی کتاب اول را تا نیمه پیش ببرد، کم کم می‌تواند قطعات ساده در کتاب تکنوازی‌ها را شروع کند. همچنین به معلم‌های گیتار پیشنهاد می‌شود که در کنار کتاب‌های آموزشی اول و دوم آکسفورد، از کتاب دونوازی‌ها برای تمرین بیشتر ریتم‌ها و بهبود توانایی‌های مربوط به گوش بهره ببرند.

کتاب دونوازی مجموعه گیتار آکسفورد

کتاب دونوازی مجموعه گیتار آکسفورد

 

کتاب‌های تکنوازی، دونوازی و بازی‌های آنسامبل مجموعه آکسفورد را می‌توان برای هنرجویانی که جلدهای اول و دوم را کار نکرده‌اند اما در زمینه نت‌خوانی و درک ریتم مراحل مقدماتی را طی کرده‌اند نیز مورد استفاده قرار داد.

 

کتاب‌های آموزش گیتار آکسفورد نوشته دبی کرکنل،این قابلیت را دارند که به صورت خودآموز نیز تمرین شوند. فایل‌های صوتی مربوط به تمرین‌ها در دسترس خواننده قرار دارد و روند پیچیده شدن مطالب کتاب تدریجی است. نمونه‌ای از صفحات کتاب‌های این مجموعه آموزشی گیتار را در زیر مشاهده می‌کنید:

صفحه ای از کتاب بازی‌های آنسامبل گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب بازی‌های آنسامبل گیتار آکسفورد

صفحه‌ای از کتاب اول آموزش گیتار آکسفورد

صفحه‌ای از کتاب اول آموزش گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب دوم آموزش گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب دوم آموزش گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب تکنوازی گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب تکنوازی گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب دونوازی گیتار آکسفورد

صفحه ای از کتاب دونوازی گیتار آکسفورد

لذت نواختن گیتار، نوشته دبی کرکنل، با ترجمه بابک ولی پور توسط نشر گیسا در سال 1402 منتشر شده است. هرچند این مجموعه را می‌توان پیشنهادی مناسب برای یادگیری نوازندگی گیتار کلاسیک به شمار آورد، اما برای همه نوازندگانی که قصد دارند گیتار را با انگشت بنوازند، جذاب و کاربردی است. از نظر سبکی، تمرین‌ها و قطعات آن محدود به موسیقی کلاسیک نیست و تنوع قابل قبولی از موسیقی‌های آشنا و محبوب را دربردارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *