توصیه‌های دیوید راسل به گیتاریست‌ها(۸)

بدون تلاش هیچ میانبری در کار نیست
نوشته‌ی دیوید راسل
ترجمه‌ی بابک ولی‌پور

برای تبدیل شدن به یک نوازنده‌ی خوب هیچ میانبری وجود ندارد. اصلی‌ترین راز شاید تداوم در تمرین‌هایتان باشد. این موضوع من را یاد حکایت لاک‌پشت و خرگوش می‌اندازد. بعضی از گیتاریستهای جوان مستعد به آنچه که بالقوه دارا هستند نمی‌رسند زیرا استعدادشان را در مسیر تمرین روزانه قرار نمی‌دهند. برخی دیگر ما را متعجب می‌کنند و بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشته‌ایم پیش می‌روند چرا که آن‌ها با کار مداوم کنار آمده‌اند.
بنابراین تنها میانبر، تمرین همه روزه و استمرار داشتن است. با سرسختی و پشتکار شما خواهید توانست موسیقی زیبایی را بر روی گیتار خلق کنید.

haretort450

حکایت ازوپ: لاک‌پشت و خرگوش
روزی روزگاری، یک خرگوش با دیدن راه رفتن آهسته‌ی لاک‌پشتی شروع به خنده و تمسخر او کرد. لاک‌پشت خرگوش را دعوت به رقابت کرد؛ خرگوش که با خودش فکر می‌کرد سریعترین حیوان آن حوالی است، این دعوت را پذیرفت. آن‌ها بر روی یک مسیر توافق کردند و مسابقه آغاز شد. خرگوش گازش را گرفت و برای مدتی با چالاکی دوید. پس از آن که دید مسافت زیادی را از لاک‌پشت جلو افتاده، با خودش فکر کرد که زیر درختی بنشیند و پیش از ادامه‌ی مسابقه مدتی استراحت کند. او زیر درخت نشست و زود خوابش برد. لاک‌پشت با زحمت زیاد پیش رفت و از خرگوش سبقت گرفت و مسابقه را به پایان برد. خرگوش بیدار شد و فهمید که مسابقه را باخته است.
نتیجه‌ی اخلاقی پایان حکایت این است که: «آهستگی و پیوستگی برنده‌ی مسابقه است».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *