انتشار کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» با ترجمه‌ی بابک ولی‌پور

کتاب درس‌هایی از دیوید راسل نوشته‌ی «آنتونیو د.کنترراس» حاوی صد و شصت و پنج توصیه از نوازنده‌ی صاحب‌نام گیتار کلاسیک، دیوید راسل، است.

دیوید راسل متولد ۱۹۵۳ در شهر گلاسکو اسکاتلند، از معدود گیتاریستهای کلاسیک برنده‌ی جایزه‌ی «گِرَمی» است. برگزاری کنسرتها و دوره‌های آموزشی متعدد از او چهره‌ای پرکار در دنیای گیتار کلاسیک ساخته است. تکنیک و رپرتوار غنی او همواره تحسین کارشناسان و علاقه‌مندان گیتار کلاسیک را برانگیخته است.

انتشار کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» با ترجمه‌ی بابک ولی‌پور 1

کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» حاصل یادداشت‌های آنتونیو د.کنترراس از کلاس‌های متعددی است که با راسل داشته است. او می‌نویسد:
«چنین ادعا نمی‌کنیم که یکبار برای همیشه بنیانی از تمام جنبه‌های تکنیکی، سبکی و آموزشی راسل فراهم کرده‌ایم، بلکه می‌خواهیم ایده‌های حاصل از یادداشت‌های کلاسی‌مان، که نتیجه‌ی بیش از پنج سال حضور نزد یکی از برجسته‌ترین استادهای گیتار است، فروتنانه در اختیار خواننده بگذاریم.»

توصیه‌های این کتاب غالبا کوتاه است. ایده‌های نهفته در برخی از این توصیه‌ها با یک یا دوبار خواندن آشکار می‌شود اما برخی دیگر از آنها نیازمند تامل هستند. بابک ولی‌پور، مترجم کتاب، در مقدمه‌ای که بر کتاب نوشته چنین می‌گوید:

«برای خواننده‌ی فارسی زبان این کتاب در حکم گزارشی از چندین مسترکلاس راسل است؛ گزارشی طبقه‌بندی شده و دقیق توسط یک گیتاریست…بسیاری از توصیه‌های راسل قابل تعمیم به قطعات و موقعیت‌های مختلف هستند و برخی کاربردهای محدودتری دارند. روش مناسب در مواجهه با این کتاب آن است که تک تک موارد را به مثابه پیشنهاد برای بهبود نوازندگی در نظر داشته باشیم.»

 

کتاب «درس‌هایی از دیوید راسل» به قلم آنتونیو د.کنترراس و ترجمه‌ی بابک ولی‌پور  توسط نشر نکیسا در ۷۸ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در سال ۹۶ منتشر شد.

 

  • برای خرید کتاب کلیک کنید.

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. سپاس از مطالب مفید سایتتون مطالب سایت شمارو دنبال خواهم کرد موفق و موید باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *