آموزش آنلاین گیتار کلاسیک

آموزش موسیقی و گیتار کلاسیک در روزگار ما شکل‌های گوناگونی به خود گرفته؛ آموزش عمومی، آموزش خصوصی، آموزش حضوری، آموزش مجازی و راه دور هرکدام مزایا و امکانات خاص خود را دارند.

مقایسه انواع آموزش بدون در نظر گرفتن کیفیت مطالب ارائه شده و اهداف آموزشی نمی‌تواند دقیق و راهگشا باشد. به طور مثال در زمینه آموزش گیتار کلاسیک، اگر پرسیده شود که آموزش حضوری بهتر است یا راه دور؟ برای پاسخ لازم است اهداف هنرجو، امکانات او، شرایط و انتظاراتش بررسی شود. همچنین توانایی و تجربه معلم گیتار کلاسیک نیز در پاسخی که به این پرسش می‌دهیم، موثر است.

به عقیدۀ من اگر هنرجوی گیتار کلاسیک و معلم این ساز درک درستی از آموزش و مقوله تمرین داشته باشند، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین یا راه دور می‌توانند دستاوردهای ارزشمند و ماندگاری را بدست آورند. شیوۀ تدریس، مطالب آموزشی، ارتباط هنرجو و معلم و البته تداوم آموزش موسیقی می‌تواند آموزش مجازی و حضوری را به یک میزان تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به امکاناتی که شبکه جهانی اینترنت و فضای مجازی به کاربران می‌دهد، گسترش آموزش‌های مجازی و اینترنتی به پدیده‌ای معمول تبدیل شده و روز به روز شاهد گسترش آن هستیم. به عنوان معلم و دست‌اندرکار آموزش موسیقی سعی کرده‌ام همگام با این رویه قدم بردارم و به شیوه‌های مختلف در رشد تجربه خود و هنرجویانم بکوشم.

ویدیوهایی که در این مطلب مشاهده می‌کنید، نمونه‌هایی از مطالب آموزشی است که برای شاگردانم تهیه کرده‌ام. این قطعات به منظور راهنمایی هنرجویان ضبط شده اما قرار نیست که آنها دقیقا مانند آن بنوازند یا پیش از آنکه خود دست به تجربه بزنند از آن تقلید کنند. آموزش موسیقی پروژه‌ای بلند مدت است و در آن یافتن ضعف‌ها و تلاش برای برطرف کردن آنها و نیز بالا بردن درک موسیقایی بسیار مهم است.

کلاس‌های مجازی (اینترنتی) گیتار کلاسیک، از نظر مطالب آموزشی و کیفیت می‌توانند مشابه کلاس‌های حضوری باشند و با بهره‌گیری از امکاناتی که فضای مجازی به معلم و هنرجو می‌دهد در ایجاد روند مناسب و انگیزه بسیار موثر واقع شوند. آموزش آنلاین گیتار کلاسیک نوعی آموزش حضوری محسوب می‌شود که اگر سرعت اینترنت مناسب باشد و معلم و هنرجو انگیزه و تلاش کافی را داشته باشند بدون کاستی و ضعف بنیادین تاثیر خود را می‌گذارد.

۳ ویدیو تکنوازی گیتار کلاسیک

ویدیوهایی که در ادامه خواهید دید، هرکدام هدفی خاص را در آموزش دنبال می‌کند و به هنرجو کمک می‌کند تا علاوه بر آشنایی با موسیقی‌های دوره‌های مختلف، از نظر تکنیکی و موسیقایی رشد کند.

آموزش گیتار کلاسیک در سطوح مختلف به صورت آنلاین با نرم افزار اسکایپ
آموزش گیتار کلاسیک از راه دور به صورت آنلاین و آفلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *