توصیه‌های دیویدراسل به گیتاریست‌ها (۱)

نوشته‌ی دیوید راسل
ترجمه‌ی بابک ولی‌پور

 

نواختن یا ننواختن
نواختن یا ننواختن یک قطعه موسیقی، انتخابی است که باید مراقب آن باشید.
سعی کنید برنامه‌ی کنسرتتان نشانگر چیزی باشد که شما به خوبی اجرا می‌کنید نه آنچه که در انجامش بد هستید. به این طریق شما باعث ایجاد لذت موسیقیایی بیشتری در مخاطبان خود خواهید شد.
گوش دادن به قطعه‌ای آسانتر با اجرای خوب بهتر از گوش‌ دادن به قطعه‌ای دشوار است که بد نواخته می‌شود. هرگز اجازه ندهید که نوازندگیتان در کنسرت بیانگرِ “ببین آنچه را که نمی‌توانم!” باشد؛ در این صورت مخاطبان سپاسگزار خواهند بود.

 

 guitar-man

 

همیشه آماده باشید
هیچ‌وقت نمی‌دانید که شانس کِی سراغتان خواهد آمد. در هر اجرای عمومی، باید آماده باشید و به بهترین شکل اجرا کنید. شاید همان فرصتِ بزرگ شما باشد.
وقتی بیست و پنج سال داشتم، اجرایی در یکی از شهرهای مجارستان برگزار کردم که یکی از تهییه کنندگان رادیو بی.بی.سی هم اتفاقی آنجا بود. خوشبختانه او از کنسرت خوشش آمد و مرا به رادیو در لندن دعوت کرد. این قدم مهمی برای من بود.
پس نکته این است که همیشه رپرتوار خوبی را برای کنسرت آماده داشته باشید حتی اگر مشغول کارهای جدید هستید. یک برنامه را حاضر و آماده نگه دارید، هر روز زمانی را صرف یادآوری و نگهداری آن کنید و مطمئن شوید که از پسِ آن برمی‌آیید و از نواختن آن لذت می‌برید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *