فواید یادگیری موسیقی

نوشته‌ی اسپی استرلا

ترجمه‌ی بابک ولی‌پور

 

یادگیری ساز ثمرات زیادی به همراه دارد. به شخصه معتقدم اگر قرار باشد تنها یک چیز در زندگی یاد بگیرید، آن چیز نواختن ساز است. در ادامه ۵ دلیل برای این ادعا می‌آورم:

  1. نواختن ساز شما را باهوش‌تر می‌کند

مطالعات پرشماری درباره اثرات موسیقی روی مغز انجام شده است. دانشمندان معتقدند کودکانی که در محیط موسیقایی قرار دارند یا آنها که یک ساز می‌نوازند، در مدرسه کارکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که موسیقی احتمالا بر سن شروع خواندن کودکان، آی‌کیو و رشد بخش‌های مشخصی از مغز موثر است. بزرگسالان نیز می‌توانند از تاثیرات مثبت نواختن ساز بهره‌مند شوند زیرا موسیقی به هوشیاری بیشتر مغز کمک می‌کند؛ همچنین موسیقی باعث فعالیت مستمر ذهن و قویتر شدن حافظه می‌شود.

  1. نواختن ساز باعث انضباط می‌شود

یادگیری نواختن ساز شبیه به یادگیری یک زبان جدید است و گاهی می‌تواند چالش برانگیز باشد. یکی از خصوصیاتی که موسیقیدان‌ها کسب می‌کنند انظباط است. شما برای کسب مهارت در سازتان باید منظم باشید. هر روز زمانی را باید به تمرین اختصاص دهید، تمرین و تمرین و باز هم تمرین.

  1. نواختن ساز استرس را کاهش می‌دهد

همه‌ی ما روزهای توام با استرس را تجربه کرده‌ایم و به دنبال فرصتی برای رهایی از فشارها هستیم. تا کنون توجه کرده‌اید که با گوش دادن به موسیقی آرام و لطیف، بیشتر احساس آرامش می‌کنید؟ موسیقی می‌تواند چنین تاثیری داشته باشد و به خصوص اگر خودتان اهل نواختن سازی باشید اثرش بیشتر خواهد بود. موسیقی یکی از لذتهای ساده‌ی زندگی است، به شما برای آرامش روان کمک می‌کند.

فواید یادگیری موسیقی 1

  1. احساس دستیابی به موفقیت

به عنوان یک نوازنده تازه کار، تمرین بر روی اولین قطعه می‌تواند خسته کننده باشد. اما به محض تسلط روی قطعه، رضایت شما بی‌حد و حصر خواهد بود. آسانی قطعه مهم نیست، این گفته من را باور کنید که هیچگاه اولین قطعه‌ای را که در آن مهارت کسب کرده‌اید از یاد نخواهید برد. با اجرای این قطعه یک قدم دیگر به هدفتان نزدیک شده‌اید و این قطعا یعنی بدست آوردن چیزی برای افتخار.

  1. نواختن ساز کار مفرحی است

نواختن یک ساز مطمئنا کار دشواری است اما مفرح بودن آن را نمی‌توان انکار کرد. هرچقدر در آن بهتر شوید، شانس‌های بیشتری برای شریک شدن آموخته‌های جدیدتان را با اعضای خانواده و دوستانتان خواهید داشت. خدا را چه دیدید شاید در آینده نوازندگی را به صورت حرفه‌ای دنبال کردید. نواختن ساز فرصت‌های خوب بسیاری را ایجاد می‌کند؛ این یعنی غنی‌تر شدن زندگی‌تان.

 

منبع: www.thoughtco.com

مطالب مرتبط

۱ دیدگاه

  1. جمال مجد گفت:

    سلام . مطالب جالب و خوبی بود . خیلی لذت بردم
    تازه شروع کردم به نوازندگی و میخوام حرفه ای دنبالش کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *