اجرای جدید لانگ لانگ با یک دست

نوشته‌ی بابک ولی‌پور

لانگ لانگ، پیانیست مشهور چینی، در کنسرت پیش روی خود در کارنگی‌هال دست به کار عجیبی خواهد زد.

فصل جدید اجراهای کارنگی‌هال نیویورک با لانگ لانگ آغاز خواهد شد. او که از ماه‌ها  پیش دچار مصدومیت در ناحیه‌ی بازوی چپ شده این بار قصد لغو کنسرتش را ندارد. آنچه لانگ لانگ را مطمئن به حضور در این کنسرت کرده کمک نوازنده‌ی چهارده ساله‌ی آمریکایی «ماکسیم لندو» (Maxim Lando) است.

ماکسیم لندو علی‌رغم سن کم کارنامه‌ای پربار در اجرای موسیقی دارد. همنوازی با نوازندگان و ارکسترهای مشهور کلاسیک و نیز دریافت نشان‌های مسابقات معتبر او را به عنوان یکی از استعداد‌های کم نظیر ساز پیانو در رسانه‌ها مطرح کرده است. او یکی از دریافت کنندگان بورس بنیاد بین‌المللی لانگ لانگ برای تحصیل در رشته نوازندگی پیانو است.

اجرای جدید لانگ لانگ با یک دست 1

ماکسیم لندو

به نوشته‌ی «گاردین» در کنسرت پیش رو به جای دست چپ لانگ لانگ، ماکسیم لندو خواهد نواخت. از سوی دیگر پیانیست صاحب‌نام جَز، «چیک کوریا» (Chick Corea) این دو را همراهی خواهد کرد. تنظیمی از قطعه‌ی «راپسودی غمگین» (Rhapsody in Blue) از ساخته‌های «گرشوین» (Gershwin) در این کنسرت اجرا خواهد شد که دارای دو پیانو و ارکستر است. لانگ لانگ و لندو پیش از این هر یک به طور جداگانه این قطعه را با ارکسترها و نوازندگان مختلف نواخته‌اند.

چیک کوریای هفتاد و شش ساله نوازندگی یک پیانو و لانگ لانگ و لندو نوازندگی پیانوی دیگر را عهده دار خواهند بود. ارکستر فیلادلفیا به رهبری «یانیک نزت سگین» (Yannick Nezet-Seguin) در کنار این سه پیانیست قصد دارند بار دیگر اجرایی از این قطعه‌ی بسیار محبوب ارائه دهد.

اجرای جدید لانگ لانگ با یک دست 2

لانگ لانگ و ماکسیم لندو در کنار چیک کوریا

هرچند ماکسیم لندو پیش از این نیز سابقه‌ی هم‌نوازی با لانگ لانگ را دارد اما کمتر شاهد اجرایی از دو پیانیست بوده‌ایم که هر یک تنها از یکی از دست‌های خود استفاده کند. لانگ‌لانگ درباره‌ی این کنسرت چنین می‌گوید: « امیدواریم با هنرمندی چیک کوریای افسانه‌ای و استعداد حیرت‌انگیزْ ماکسیم لندو، مخاطبان را محظوظ کنیم و کمی از فشار را از بازوی چپ من در روند رو به بهبودش برداریم.»

لانگ لانگ متولد ۱۹۸۲ یکی از مشهورترین نوازندگان موسیقی کلاسیک در سرتاسر دنیا محسوب می‌شود. برخی رسانه‌ها شهرت او را قابل مقایسه با ستاره‌های راک و پاپ می‌دانند. مجله‌ی «تایم» در سال ۲۰۰۹ نام او را در فهرست صد چهره‌ی اثرگذار جهان منتشر کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *